Sklep internetowy GIGARAM, działający pod adresem www.giga-ram.pl, prowadzony jest przez firmę GIGARAM Paweł Zięba z siedzibą przy ulicy Skrzyszów 386, 35-156 Skrzyszów, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9930548665, REGON: 523836297
Kontakt ze Sklepem możliwy jest:
– za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@giga-ram.pl
– za pośrednictwem numeru telefonu: +48 884 115 984
1. DEFINICJE
- Sklep Internetowy lub Sklep – serwis internetowy w działający w charakterze sklepu dostępnego przez sieć Internet, dostępny pod adresem giga-ram.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia. Reprezentowany przez GIGARAM Paweł Zięba z siedzibą przy ulicy Skrzyszów 386, 35-156 Skrzyszów, Polska o numerze NIP (VAT): PL9930548665, REGON: 52383629
- Sprzedawca – jednoosobowa działalność gospodarcza o nazwie GIGARAM Paweł Zięba, Skrzyszów 386, 35-156 Skrzyszów, Polska o numerze NIP: 9930548665, REGON: 523836297
- Klient – osoba fizyczna (pełnoletnia), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Konsument – Klient o którym mowa w art. 22(1) Kodeksu Cywilnego (osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową). W zakresie jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa przyznają takim osobom określone uprawnienia konsumenckie lub w inny sposób zrównują ich sytuację prawną z konsumentami, za Konsumenta uważa się także osobę fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- Produkt – produkty i usługi prezentowane i oferowane w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę.
- Konto – osobisty panel administracyjno-informacyjny Klienta w Sklepie Internetowym, tworzony automatycznie w wyniku prawidłowej Rejestracji, gdzie gromadzone oraz przechowywane są dane w szczególności na temat złożonych przez niego zamówień oraz podanych przy rejestracji danych.
- Rejestracja – założenie przez Klienta Konta w Sklepie Internetowym.
- Koszyk – narzędzie systemowe (funkcjonalność) ułatwiające Klientom dokonywanie zakupów w Sklepie Internetowym, w szczególności umożliwiające gromadzenie wybranych ofert w jednym miejscu, celem złożenia zbiorczego Zamówienia. Koszyk tworzony jest automatycznie w wyniku „kliknięcia” opcji „Dodaj do koszyka”.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Umowa – umowa sprzedaży Towarów lub Usług w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy GIGARAM Paweł Zięba a Klientem, zawierana na odległość, z wykorzystaniem Sklepu Internetowego.
- Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucji poczty elektronicznej świadczona przez GIGARAM Paweł Zięba za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia korzystającym z niej otrzymywanie od Sklepu Internetowego treści marketingowych, w szczególności zawierających informacje o nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
2. INFORMACJE OGÓLNE
- Sklep Internetowy prowadzony i administrowany jest przez Sprzedawcę.
- Informacje o Produktach Sklep zamieszcza na stronie giga-ram.pl
- Zasięg działania Sklepu obejmuje terytorium Unii Europejskiej.
- Produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, używane, naprawione, poleasingowe, a ich stan jest wyszczególniony dla konkretnego Produktu w jego opisie. Produkty zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Do każdego zakupu w Sklepie wystawiany jest dokument sprzedaży. Klient akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
- Klient może w każdym czasie uzyskać dostęp do aktualnej wersji niniejszego Regulaminu pod adresem https://giga-ram.pl/regulamin oraz za pośrednictwem odesłania internetowego (linku) zamieszczonego na stronie głównej Sklepu, a także w każdym czasie sporządzić jego wydruk
3. CENY
- Wszystkie ceny podane na podzakładkach Sklepu Internetowego giga-ram.pl wyrażone są w złotych polskich oraz są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
- Sklep internetowy ma możliwość w dowolnym czasie:
– wprowadzania nowych produktów do oferty,
– zmiany cen produktów,
– organizowania akcji promocyjnych,
– wprowadzania dowolnych zmian w danej ofercie. - Zgodnie z nowelizacją ustawy Dz.U.2023.168 t.j. z dnia 23.01.2023 roku art. 4, Sklep Internetowy zobowiązuje się do informowania Klienta o najniższej cenie obowiązującej przed obniżką w okresie ostatnich 30 dni.
- Koszty przesyłki na terenie Polski podane są odrębnie dla każdego Zamówienia w Koszyku (ustalane automatycznie na podstawie ilości bądź rodzaju dodanych Produktów).
- Oferowane do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego są wyłącznie Towary, które oznaczone są przyciskiem „DODAJ DO KOSZYKA” oraz Usługi związane z tak oznaczonymi Towarami.
- Poza informacją o Produktach oferowanych do sprzedaży na stronie www.giga-ram.pl zamieszczone są informacje o Towarach, które obecnie nie są dostępne za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jednak status ten w przyszłości może się zmienić – opisy tych towarów zawierają oznaczenie „PRODUKT NIEDOSTĘPNY”.
- Sprzedawca ma obowiązek sprzedawać Towar bez wad. Ewentualne wady Towaru (w tym stanowiące przesłankę obniżki) są wyraźnie opisane.
4. FORMY PŁATNOŚCI
- Za Zamówienie złożone w Sklepie Klient może zapłacić w następujący sposób:
a) za pobraniem – należność uiszczana jest kurierowi lub listonoszowi lub w przypadku dostawy przez sprzedającego możliwe jako „płatność przy odbiorze”,
b) płatność szybkim przelewem i BLIK – płatności obsługuje system płatności PAYNOW od mBank S.A.
c) płatność kartą – podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A. Dostępne formy płatności kartą płatniczą to:
– Visa
– Visa Electron
– Mastercard Master
– Card Electronic
– Maestro
5. DOSTAWA
- Zamówione Produkty są dostarczane do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej lub za pośrednictwem dostawy towaru przez sprzedającego.
- Decyzję o formie dostawy podejmuje Klient podczas wypełniania Formularza zamówienia.
- Czas trwania dostawy uzależniony jest od ilości zamówień oraz czasu realizacji zamówienia.
6. CENNIK WYSYŁKI
Koszty wysyłki uzależnione są od zamówionego towaru i są dodawane indywidualnie dla Produktu po wyborze sposobu dostawy w koszyku Klienta.
7. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Termin otrzymania przesyłki to inaczej czas realizacji zamówienia wraz z czasem dostawy.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się w momencie wyboru odpowiedniej formy płatności, a następnie dokonania płatności do momentu pozytywnej autoryzacji płatności.
- Czas realizacji zamówień Produktów indywidualnych, przy których Klient wybiera podzespoły komputerowe, z którego wykonany będzie końcowy Produkt (np. Komputer stacjonarny) jest wyznaczany przez obsługę sklepu. Klient zostanie poinformowany o czasie realizacji telefonicznie lub e-mailowo po złożeniu zamówienia.
- Czas dostawy kurierskiej produktów jest uzależniony od ilości zamówień i trwa od 2 do 5 dni.
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827), Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą.
- Klient może dokonać zwrotu wypełniając specjalnie do tego przeznaczony formularz na stronie https://giga-ram.pl/zwroty-i-reklamacje/. Wypełnienie formularza przyśpieszy odstąpienie od umowy oraz zwrot środków na konto Klienta.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi równowartość ceny zakupionego Produktu. Po otrzymaniu zwróconego towaru, Sklep dokonuje jego weryfikacji i zwraca koszt zakupu i koszt wysyłki (wyłącznie w przypadku reklamacji) w ciągu 14 dni roboczych.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek odesłać lub przekazać Sprzedawcy Produkt na adres:
Skrzyszów 386, 33-156 Skrzyszów - Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
9. REKLAMACJA PRODUKTU
- Reklamacje można składać za pomocą formularza reklamacyjnego pod adresem https://giga-ram.pl/zwroty-i-reklamacje/ lub na adres email biuro@giga-ram.pl z dopiskiem Reklamacja.
- W przypadku wykrycia wady towar zostanie wymieniony na Produkt bez wad bądź gdy nie będzie to możliwe, Klient otrzyma zwrot pieniędzy wraz z kosztem wysyłki wadliwego produktu.
- Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia i ustosunkowania się do reklamacji w terminie do 14 dni, oraz do poinformowania w tym okresie Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku gdy doręczany towar uległ widocznemu uszkodzeniu w trakcie transportu wraz z kurierem zaleca się spisać protokół szkody i odmówić przyjęcia towaru (w takim przypadku kosztem transportu zwrotnego obciąża się Sklep). O zaistniałej sytuacji należy powiadomić mailowo lub telefonicznie obsługę Sklepu Internetowego. W miarę dostępności produktów zamówienie zostanie powtórnie wysłane lub nastąpi zwrot wpłaty na konto Klienta.
10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w celu realizacji umowy / usług, w tym również w celu udzielania wsparcia technicznego – pomocy technicznej, zapewnienia bezpieczeństwa transakcji i dostosowania Portalu do preferencji i oczekiwań użytkownika.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
Przetwarzane są w szczególności następujące dane:
Czas oraz adres IP,
Dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres dostawy i forma płatności,
Język przeglądarki internetowej,
Historia wyszukiwanych fraz.
Administrator przetwarza także Państwa dane w celu promocji / marketingu własnych produktów lub Zaufanych Partnerów a także by lepiej dostosować usługi do Państwa preferencji.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
Przekazywanie innym podmiotom:
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom, w celu wykonania umowy / wykonania usługi (Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), jak również w celach określonych w art. Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Administrator oświadcza, że nie przekazuje Danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej (czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy („EOG”). Administrator oświadcza również, że nie korzysta z podwykonawców, którzy przekazują̨ dane poza EOG. w przypadku, gdyby sytuacja się zmieniła, w przypadku zajścia konieczności korzystania z podwykonawców albo partnerów spoza EOG, Administrator oświadcza, iż przy pomocy odpowiednich umów zapewni by takie podmioty trzecie spełniały adekwatnie wymogi RODO.
11. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, dane zbierane są wyłącznie na potrzeby naszego sklepu i przetwarzane w celach związanych z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą. Każdy z Państwa dysponuje prawem wglądu do swoich danych, poprawienia, żądania zaprzestania przetwarzania danych. Informacje o przetwarzanych danych możesz znaleźć w naszej Polityce Prywatności
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.09.2023 roku.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego dokumentu i dokona wszelkich starań by poinformować o tym klientów przy pomocy informacyjnego pola na Stronie Internetowej bądź e-mailowo.
- W przypadku sądowego rozstrzygania spraw, sądem właściwym będzie najbliższy sąd dla siedziby Sklepu Internetowego.